2014-02-26

Jag har en åk 1 och har börjat använda paddorna på "riktigt" denna veckan!  Kul!!  
Jag har köpt tre appar King of maths junior, djungeltid och skolstil 2. Jag har testat skolstil och King of m. När de har jobbat med King of maths har de fått sitta med varsin padda, fungerar jättebra. Ett litet minus för de duktigare eleverna att de måste börja från början och klara en nivå i taget innan de får de utmaningar de behöver, de tyckte det var lite jobbigt.
Skolstil 2 ett fantastiskt verktyg för att skriva texter. Det som inte fungerade så bra var när de skickade sina texter till min epost, blev lite mycket copy paste och extrajobb runt det. några fick inte iväg sina texter för de var inte inloggade på nätet. Funderar på om det finns något smartare sätt att skriva ut barnens texter?
jag skulle också vilja ha tips på lite mer avancerade appar för de som kommit lite längre.

2 kommentarer:

  1. Vad är djungeltid för slags app?

    SvaraRadera
  2. Djungeltid är en app som tränar klockan. Såg den recenserad på skolappar och fick mycket bra betyg.

    SvaraRadera